Publications

Industrial Software Applications: A Master's Course for Engineers, Verlag De Gruyter Oldenbourg, 2014, ISBN-13: 978-3110370980.

Grundlagen des Controllings für Medienunternehmen, in: Scholz, Christian (Hrsg.), Handbuch zum Management in Medienunternehmen – Eine interdisziplinäre Herangehensweise, Heidelberg 2006, (Zusammen mit Wolfgang Becker).

Controlling deutscher TV-Sender, Dissertation, Wiesbaden 2001.

Controlling deutscher TV-Sender - Aufgaben, Instrumente und Probleme in der Praxis, in: ZfbF, 53. Jg. (2001), H. 8, S. 531-550, (together with Wolfgang Becker and Beatrix Frey).

Management Control in German Television: Delivering Numbers for Management Decision, in: The Journal of Media Economics, Vol. 13 (2000), No. 2, p. 123-142.

Funktionen und Instrumente des Controlling, in: Schneider/Knobloch (Hrsg.), Controlling-Praxis in Medienunternehmen, Kriftel 1999, S. 21-46, (together with Beatrix Frey).

Von der Medienökonomie zur Betriebswirtschaftslehre von Medienunternehmen, in: DBW, Die Betriebswirtschaft 59. Jg. (1999), H. 6. S. 828-831, (together with Wolfgang Becker).

Deckungsbeitragsrechnungen für das Controlling privater Fernsehsender, in: krp, 42. Jg. (1998) H. 6, S. 357-362, (together with Wolfgang Becker and Christoph Winschuh).

Medienökonomische Grundlagen der Fernsehwirtschaft, Bamberger Betriebswirtschaftlicher Beitrag Nr. 119, (together with Wolfgang Becker).

Speeches

Cabo Verde Ocean Week 2019: Speech on the 28.11.: "Maritime Recycling System" Day 4: Pictures 1 and 2: https://caboverdeoceanweek.cv/galeria-cvow-2019/  

 

Research reports

2018-2019: Scientific manager of a feasibility study on behalf of the Ministry of Economics, Labour, Traffic and Technology of Schleswig-Holsteinhttps://www.fh-kiel-gmbh.de/de/aktuelles/meldung/machbarkeitsstudie-offshore-aquakultur.html As a result, the UNITED project was developed, a project of the Blue Growth Initiative of the Horizon 2020 programme. It has a duration from January 2020 to June 2023 for 26 beneficiary institutes and companies and a subsidy amount of 9.8 M€. https://cordis.europa.eu/project/id/862915

Since 2017: Work for the KEF: work for the representative of SH in the commission which determines the financial needs of the public broadcasting service. Participation in the 21st and 22nd report, especially in Chapters 4 and 12.3 https://kef-online.de/de/berichte/

2017 Study to realise a ship-based waste recycling concept for the Cape Verdean Islands together with Dirk Lindenau et al. https://www.dbu.de/OPAC/ab/DBU-Abschlussbericht-AZ-32674-01.pdf 

Publications at Humm & Partner

  • Handelsmarken - Markenführung als Spagat: Zwischen eigenem Anspruch und tatsächlichem Konsumentenverhalten, Seeshaupt 2004, (together with Philipp Humm)
  • Kundenzentriertheit, München 2005, (together with Axel Müller)

Publications for the company Droege & Comp.

  • Neue Technologien in Marketing und Vertrieb, Studie/Forschungsbericht als Multimediadatei, Düsseldorf 1998
  • Mehrwert durch E-Commerce, hrsg. von Droege & Comp., Düsseldorf 1999.
  • E-Strategy, hrsg. von Droege & Comp., Düsseldorf 2000
  • E-Retailing Herausforderung für den Handel, in: Droege, W. (Hrsg.), Excellenz in Konsumgüterindustrie und Handel, Düsseldorf 2000, S. 2-5
  • E-Procurement - Zukunft des Einkäufers, in: Droege, W. (Hrsg.), Einblicke - Einkauf und Supply Chain Management, Düsseldorf 2000, S. 16-19
  • Das zweite Versprechen des E-Business - Haben sich die neuen Technologien und Konzepte bezahlt gemacht?, Studie/Forschungsbericht, Düsseldorf 2001
  • Aus dem Turnaround heraus dem Unternehmen neue Fundamente geben, in: Droege, W. (Hrsg.), Restrukturierungsmanagement – in der Krise liegt die Chance, Köln 2002, S. 110-120
  • Produkt- und Marktkonzepte entwickeln, in: Droege, W. (Hrsg.), Restrukturierungsmanagement – in der Krise liegt die Chance, Köln 2002, S. 121-130